Blogga med/hos företag?

Jag har faktist fått en massa erbjudanden från företag om att dom vill att jag ska blogga hos dom, men jag säger alltid nej till det, det låter lockande, men det är inte värt det enligt mig, Att ha en egen blogg som är stor är mycket jobb, mer än vad folk tror. Folket tror att det är bara att publicera inlägg sen är det klart, men det är mycket mer än så, det tar upp ens tid ganska så mycket, men man lär sig vara flexibel så man klarar av det. Tillbaka till det här att blogga hos företag, som sagt så låter det jätte lockande, men är det värt att du lägger ner stor tid på att blogga och företaget ska ta en del av din lön, eller är det bättre att blogga självständigt och få hela summan själv? Visst du kanske får en ny gratis design och en ny adress. Men företaget ser det bara som en bonus, vi tar nu in en storbloggare och vi får en massa besökare som företag. Ett exempel på företag är Spotlife AB, som Blondinbella är delägare i, hon letar bloggar till sitt nätverk, men hon letar inte efter unika/exclusiva bloggare, hon letar bloggare som kan dra in mycket trafik till Spotlife, till mestadels för pengarnas skull, det funkar ju liksom så. Stureplan och Kanal5 har också en massa bloggar, Kanal5 tjänar jätte stora summor på sidvisningar, och dom människorna som bloggar på Kanal5 drar ju in en massa besökare därmed sidvisningar. Har du en stor blogg så kan du tjäna in det dubbla genom vad du kan göra med ett företag! Så länge jag bloggar kommer jag alltid att avra självständig, oavsett om mina besökarantal kommer dubblas till 45000 besökare per dag, så tjänar jag best mentalt och pengar genom att vara självständig. Att göra ett företag känd på grund av din bekostand är inte rätt. Bli känd själv utan någons hjälp är det bästa som kan hända en, Det känns som denna text bara blev till en röra, få se om ni förstår, men hoppas på att ni gör det ;)




(Kommentarer kommer ej att publiceras - läs varför här)

Kommentarer
Trackback
RSS 2.0