Mitt förhållande till pengar ?

När man läser och pratar med olika folk i min egna ålder så kan jag inte förstå hur dom kan leva på bara studeibidraget som är cirka 1050 kronor. Vad fan räcker det till egentligen? Jag kan bara inte förstå och infinna mig i deras sitts. Hade det kanske vart anorlunda om jag fötts utan alla tillgångar till pengar? Jag är glad att jag lever som jag gör idag, jag är glad att jag har mina pengar. Pengar är en sorts lycka. Vem skulle vilja leva på 50 kronor i veckan? Asg det går bara inte!!

Jag gör av med på en månad!
Cigg: 50 x 30 (1500kr) Där gick studiebidraget ahhah.
Mobil: 300 kronor.
Nöje: 1900 kronor.
Äta ute: 1000 kronor.
Dricka ute (alkohol): 1500 kronor.
Kläder: 2000 kronor.
Räkningar: 800 kronor.
Övrigt: 2000 kronor.
Sparar cirka 4000 varje månad ;)

Jag är 17 år! Detta ska inte vara normalt, med tanke på att många bara får 1050kr...

(Kommentarer kommer ej att publiceras - läs varför här)

Kommentarer
Trackback
RSS 2.0