TomicTomi ska förbättra världen (del1)

Jag har kommit till en ny punkt i min blogg som handlar om vad jag tycker och mina åsikter är för att förbättra världen i största allmänhet. Jag kommer lägga till punkter då och då. Vi får se hur detta kommer att sluta, Lets Start!

* Kvinnor & Män: Oavsett vad du är för kön så ska man tjäna lika mycket i lön. Låt oss säga att en man jobbar som Vd på ett stort företag och tjänar 400000kr i månaden han säger upp sig på sitt jobb och en kvinna blir istället Vd, kvinnan jobbar lika mycket som mannen gjorde och tjänar bara 200000kr i månaden! Det är för jävligt att det är så det är i dagensläge. Jag tycker att oavsett om du är man eller kvinna så ska man tjäna lika, båda gör ju lika jobb liksom. Sen en annan del i detta är att vi säger att en dagisfröken jobbar och tjänar inte så speccielt bra i lön, medans ungens förläldrar har värsta jobbet och tjänar flera flera tusen mer än dagisfröken. Det är inte heller rätt. För vem skulle kunna se till att föräldren skulle kunna jobba om han/hon inte hade barnet på dagis? Jag hoppas att ni förstår hur jag menar/tänker. Så oavsett vad du har för jobb så borde du tjäna ganska så lika, inte exakt men det ska inte behöva skilja sig 20000 kronor emellan. Eftersom alla gör tjänster till samhället. Alla jobb är viktiga oavsätt om du är städare eller jobbar som badvakt eller om du är pilot. Alla gör vi tjänster och ska ine behövas rankas i vilket jobb man har.
Detta kanske blev otroligt rörigt att läsa men det har en god gärning, så förstår du inte vad som står i texten så tycker jag att du ska läsa om den 1 till 2 gånger och förstå vad jag menar. Gud jag tjänner mig så smart :)
¨
(Kommentera gärna, men kommentaren kommer ej publiceras!)

Kommentarer
Trackback
RSS 2.0