Iphone applikationer

Gud vad roligt man kan ha med Iphone, det är som en mini data + spelmaskin. En perfekt kombination. Du blir aldrig rastlös om man säger så! Jag tänkte tipsa er om mina applikationer till Iphone som jag använder mig utav. Allt är printat från min Phone.



En del program som jag har är skit, har inte orkat radera dom, men många är jävligt bra, första skärmen är bara applikationer som redan finns i telefonen, de andra är nedladdade från Itunes store.

*Bästa standard applikationen är Mail tjänsten som lätt hämtar alla mina mail smidigt, allt går väldigt fort. En annan tjänst är vädret, med ett knapptryck får jag in väder för den närmsta veckan för Stockholm, väldigt väldigt smidig.



*Bästa nedladdade applikationen är "Talk assist" När du skriver ett meddelande eller bara vill skriva en text så kan den tala upp vad du skriver, dock endast på engelska. En annan skön applikation är "WhiteNoice" Har du svårt och somna så är detta den bästa applikationen för dig, den har 10 olika förinstallerade ljud som tex. Regndroppar, Havetsbrus. Ett diskret ljud som du kan ställa in på Timer gör det lättare för dig att somna!

*Bästa musiktjänsten för Iphone är Spotify, du laddar ner Spotify klienten här för att hitta den i Itunes. Du måste ha Spotify premium för att du ska kunna lyssna på Spotify i Iphonen. Smidigt, snabba laddningar.

*Bästa spelet för Iphone är Crystal Defenders, det är ganska uppenbart eftersom jag älskar Final Fantasy serien, den applikationen finns gratis men det är då begränsat. Köpte nyss applikationen för 55 kronor, jag tycker det är värt det. För att köpa applikationer från Itunes store så måste du betala via Visa, Mastercard finns 2 andra betalningssystem till.

Safari (webbläsaren): Safari fungerar mycket fint, det gå fort och ladda sidor, när du kopplar in Iphone via itunes så kan du välja om den ska importera dina bokmärken från datan. Lätt manövrerat.



Köpa musik via Itunes: Först måste du koppla ditt kort (visa, mastercard) till ditt itunes konto. Sen är det bara trycka på Itunes ikonen på din Iphone. Du kopplas upp till deras affär, sen är det bara att checka in om du finner något intressant. Tryck på Buy och musiken kommer till Ipod :)



Snyggaste bakrunden finner ni här tryck på denna länk.


Kommentarer
Trackback
RSS 2.0